Customer Servicesector groter dan ooit, enorme baankansen in Zuid-Limburg!

In 2017 al luidde de Arbeidsmarkregio Zuid-Limburg de klok. “De vraag naar ervaren en opgeleide klantenservicemedewerkers neemt rap toe, zijn wij voorbereid”? 

Met alle apps van nu geven we zelf onze verhuizing door, dienen we met een foto via onze smartphone onze zorgnota’s in, melden we zelf onze autoschade en sluiten we binnen 5 minuten een verzekering af. Wat blijft er dan nog over voor de klantenservicemedewerker zou je zeggen? 

Juist die vraag die een app niet op kan lossen! Een vraag die persoonlijk aangehoord moet worden, een medewerker die raad vraagt bij een collega, die je daarna terugbelt of mailt. Het vak van de klantenservicemedewerker ontwikkelt zich verder en is allesbehalve een job “die we er wel bij doen”.

Podium24 is in 2017 gestart met het verder verkennen van de markt. Van het ondersteunen van de St. Customer Service Valley in de uitvoering van 4 leerwerktrajecten (2015-2016-2017-2018) tot het aangaan van een volwaardig partnership als hét mobiliteits- en recruitmentplatform voor de aangesloten leden van Customer Service Valley. Ons netwerk is inmiddels verder uitgebreid, we helpen werkgevers aan nieuwe potentials, rechtstreeks in dienst, via een uitzendcontract, op MBO of HBO niveau, Nederlandstalig of multilingual….en we blijven aan de weg timmeren.

Voorbereiden op vacatures

Het lijkt erop dat we binnenkort weer terug kunnen naar het “nieuwe normaal”. Een nieuw normaal dat de klantenservice heeft geleerd dat thuiswerken toch echt een passend alternatief is én soms kansen biedt om een nieuwe groep potentials aan te trekken. Deze periode gaat ons ook weer leren dat de “krapte” er nog steeds is…Ook nu bereiden we ons weer voor. Samen met UWV, VISTA en coach Rob Hoogsteder gaan we in september ’21 van start met een nieuw voorschakeltraject dat in 10 weken, 10 deelnemers, klaarstoomt voor een toekomst in de klantenservice. Podium24 neemt ook hier haar verantwoordelijkheid en begeleidt alle deelnemers individueel, niet alleen tijdens het traject, maar in aanloop naar die nieuwe job. We laten niet snel los.

Regionale aanpak

In de afgelopen periode is ons netwerk uitgebreid en dat betekent ook een uitbreiding in vacatures en de diversiteit ervan. Onze collega’s binnen team Customer Service hebben zich toegespitst op Nederlandstalige posities en multilingual posities, ieder met een eigen specialisatie in de zorg, ICT of fashion. Daarnaast schakelen wij vrijwel dagelijks met ons collega adviseurs van WSP Parkstad, Vidar en UWV. Wij maken er samen werk van!

Dankzij onze rol in de Customer Service Valley, waar ook mobiliteit en behoud van potentieel binnen de sector centraal staan, hebben we onze toegevoegde waarde voor de regio al mogen laten zien. We maken ons op voor een boeiende periode waarin de sector weer voor uitdagingen en kansen komt te staan, wij gaan graag samen mee… op kop.

Kunnen wij jou als werkzoekende of werkgever helpen binnen ons netwerk?

Neem zeker contact op. Wij denken graag met jullie mee over duurzame, slimme manieren waarop we vraag en aanbod in deze boeiende sector kunnen blijven verbinden. Neem contact op met een van onze arbeidsmarktspecialisten Customer Service:   

Myrte van Mulken - Recruiter

06-15309419 / myrte.van.mulken@podium24.nl

Nederlandstalige posities: o.a. Zalando, Nespresso, H&M, VodafoneZiggo, iKanbi

Boy Ramakers - Recruiter (euregionaal)

06-11743419 / boy.ramakers@podium24.nl

Multilingual posities: o.a. DHL, Orange, H&M, Satellic, L’Oreal 

Ramona Corsius - Projectleider (euregionaal)

06-50749982 / ramona.corsius@podium24.nl

Sectorale samenwerking, Arbeidsmarktprojecten, St. Customer Service Valley

terug naar overzicht