Medewerker Meldkamer

Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijk afval, het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en gemeentelijke begraafplaats en het faciliteren van een beperkt aantal publieksevenementen. Hierin fungeren we onder andere als leerwerkplek voor maatschappelijke partners.
Dit verzorgen wij door op een duurzame en innovatieve manier samen te werken met inwoners, bedrijven en sociaal maatschappelijke partners aan een schone, hele en veilige openbare ruimte.


Functieomschrijving

In deze veelzijdige functie draag je bij aan de veiligheid in de gemeente Maastricht en diverse Heuvelland gemeenten. Via actief cameratoezicht wordt de Markt-Maastunnel 24/7 bewaakt, daarnaast wordt met behulp van cameratoezicht in diverse gemeenten bijgedragen aan een veilige leefomgeving. De Meldkamer Maastricht Heuvelland is buiten kantooruren een centraal meldpunt voor calamiteiten en overige meldingen van inwoners van de gemeenten Maastricht en samenwerken partner gemeenten. Verder worden er diverse administratieve taken vervuld waarbij we verschillende interne afdelingen ondersteunen.

Vragen

Wat zijn jouw werkzaamheden?
• Het leveren van een bijdrage aan de veiligheid en doorstroming van gebruikers van de Markt Maastunnel via cameratoezicht in de tunnel en de hiermee samenhangende taken zoals:
o Communicatie met tunnelgebruikers, hulpdiensten en overheidsinstanties.
o Toepassen van het calamiteitenplan in de tunnel.
o Bewaking en besturing van de technische installaties.
o Toepassing handelingsschema incidenten.

• Cameratoezicht fysieke leefomgeving alsmede openbare orde en veiligheid:
o Virtuele surveillance op gemeentelijke producten (gebruik, beheer en onderhoud fysieke leefomgeving).
o Het leveren van een bijdrage op het gebied van cameratoezicht openbare orde en veiligheid voor de afdeling Veiligheid en Leefbaarheid van de gemeente Maastricht enkele andere regionale gemeenten en partners.

• Het begeleiden, registreren, routeren van meldingen, klachten en beantwoorden van vragen van inwoners en hulpdiensten. Buiten de kantoortijden is de meldkamer het centrale meldpunt voor de inwoners van de gemeente Maastricht en enkele andere regionale gemeenten en partners.
o Het begeleiden van meldingen (registratie en routeren van calamiteiten, incidenten en rampenbestrijding).
o Routeren van calamiteiten en incidenten naar de betrokken wachtdienstmedewerkers.
o Beantwoorden van vragen van inwoners buiten de kantoortijden van het reguliere Klanten Contact Center van de gemeente Maastricht.

• Ondersteuning van diverse administratieve werkzaamheden, facilitaire zaken en projecten voor Stadsbeheer.

Wat verwachten we van je?
• MBO werk- en denkniveau.
• Je beheerst de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift uitstekend, Duits en Engels beheers je in woord goed. Frans is een pré.
• Communicatief ben je sterk, je bent behulpzaam en beschikt over inlevingsvermogen richting burgers en collega’s.
• Je bent accuraat in het administratief verwerken van gegevens en het toepassen van werkafspraken en protocollen.
• Je bent representatief en een echte teamplayer.
• Je bent bereid om je verder te ontwikkelen via opleidingen en cursussen.
• Bekend met de problematiek op straat, flexibel en stressbestendig.
• Affiniteit met automatisering en gebruik computerapparatuur.
• Ervaring met werken in een ambtelijke organisatie is een pré.
• Ervaring met het werken in volcontinu dienstrooster is een pré.
• Een technische achtergrond is tevens een pré.

Welke competenties zijn nodig?
• Klantgericht
• Samenwerken
• Flexibel
• Integer
• Communicatief vaardig

Bieden

Bij de gemeente Maastricht vind je een werkomgeving die jou stimuleert om het maximale uit jezelf te halen. Wij bieden een interessante dynamische functie met een bruto maandsalaris van maximaal € 2.875 (OIK 6, afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring). Daarnaast ontvang je een onregelmatigheidstoeslag op basis van jouw rooster.
Verder ontvang je een individueel keuze budget (IKB) dat je naar eigen wens kunt besteden aan diverse zaken zoals verlof, bedrijfsfitness, een opleiding en/of vakbondscontributie, mogelijkheid tot opbouwen van ADV en pensioenopbouw bij het ABP.
Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de CAR-UWO

Werktijden

Welke werktijden zijn van toepassing bij de meldkamer?
De bovengenoemde werkzaamheden worden 24/7 in een volcontinu dienstrooster uitgevoerd. De roostertijden zijn:
• Ochtenddienst 06.30 uur - 15.00 uur.
• Middagdienst 14.30 uur - 23.00 uur.
• Nachtdienst en 22.30 uur - 07.00 uur.
• Periodiek een dagdienst: 8:30 uur tot 17:00 uur.

Duur van de opdracht

Het betreft een vacature voor langere tijd.

Werklocatie

Stadsbeheer Gemeente Maastricht, Ankerkade 275, 6222 NL Maastricht

Deze vacature is in beheer bij Mariëlle Zalm te bereiken op 06-11731406 of via marielle.zalm@podium24.nl.